Vacation baby!

Har nu tre veckors oförstörd semester framför mig som vi har försökt hålla så oplanerade som möjligt så att vi kan vända kappan efter vinden. Såklart blir det några dagar på Åland men för första gången på flera år ska jag inte fira min födelsedag där vilket känns ovant. Men Fredda har säkert hittat på nåt kul vi ska göra här i sthlm så är inte orolig : ) Jag har i ärlighetens namn lite noja för att fylla 26 men brukar tänka på att den 55 -åriga betydligt rynkigare jag skulle sparka mig i häcken för de tankarna. Fan man är ju nästan ett yngel om man tänker på den tiden man förhoppningsvis har kvar att leva och det är väl lika bra att njuta av vartenda ett av de åren.

Den här veckan har vi mest glidit runt i sthlm och gjort saker som vi känt för. Vi har varit på Fjärilshuset och vi har legat hemma och solat på uteplatsen, grillat och sett film om det  varit dåligt väder. Vi har vänt på dygnet och ätit en massa onyttiga saker och rättfärdigat det med "Ähh vi har ju semester!". Precis som det ska vara alltså : )

Har lite svårt att komma ner i varv men jobbar på det.

Sista dagarna har vi haft besök av en katt som är så arrogant! Vi kallar honom Kurt och han brukar gå rakt förbi oss och in i lägenheten om han känner för det eller så slänger han sig under våra fötter på uteplatsen och ligger där och jäser till Fredda matar honom med ost....Smart va?! Fredda  har fäst sig vid Kurt och skämmer bort honom så nu tror jag inte att vi blir av med honom. Så fort han hör våra röster på uteplatsen så kommer han svansande och drygar sig. Själv är jag lite rädd för honom sen jag såg honom massakrera en gräshoppa och sedan tugga i sig den med stor frenesi!

Vi har även hunnit med en corgipromenad ute vid Brostugan som var helt fantastisk. Vi hade 5 söta pemmar med oss som fick springa lösa i skogen och lämnade oss inte mer än några meter. Måste vara vallhunden i dem som som gör att de håller sig nära och gärna lyssnar på kommandon. Det var en överraskning till Fredda och han blev jätteglad : )

Nu ska jag ta ut den hemmagjorda pizzan ur ugnen för jag är sååå hungrig.

So long från semesterfirarn!


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Kul att läsa din blogg. Rynkig vid 55??? Titta på din vackra mor och tänk att så kommer du också att se ut vid 55. Så det är bara att luta sig tillbaka och njuta av varje födelsedag. Kram!

2011-07-21 @ 21:25:27
Postat av: Anonym

Vad gullig du är! Jag ska hälsa att du sa det så kommer hon bli jätteglad hihi : )Ja bra gener har jag ju iaf, titta bara på mormor!

2011-07-21 @ 21:32:51
Postat av: Ci

Hoppas ni får en underbar semester nu. Plötsligt en dag är du både lugnt, harmonisk och semestern över :(

Själv har jag två veckor kvar nu.

Kram

2011-07-22 @ 11:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0