Snart ska jag få en massa saker!

Jag fyller snart år och min sambo har tjatat i flera dagar om att jag måste skriva en önskelista på vad jag vill ha. Det är rätt bisarrt egentligen att en gång om året så får man försööka tänka ut vad man vill ha/behöver och så får ens kille, vänner och släktingar köpa det till en. Men man ska inte klaga så här kommer det jag önskar mig just det här året : )

* Små Guessörhängen som matchar halsbandet
* Blått Ipadfodral
* Stora ljuslyktor från Iittala
* Tekopparna med Madame Oiseau motivet
* Läppglans från Lancôme
* Nånting nytt i den blå Indiska servisen
* Nya rakblad

* Upplevelser i alla dess former funkar alltid!

Jaa nu kommer jag inte på något mer.

Sitter på vår uteplats och klockan är kvart i åtta på kvällen och det är 25 grader varmt. Mycket behagligt! Fredda har bokslut på jobbet och kommer hem sent på kvällarna så jag är mycket själv. Borde ha en hobby egentligen för det blir lätt långtråkigt på vardagskvällarna. Men samtidigt orkar man inte göra så mycket efter jobbet och i värmen. Känner mig lite ensam just nu  för folk är iväg på semestrar, eller är allmänt kassa på att höra av sig och det är så himla trist. Jag vill ju göra saker, hänga i parken, bada, dricka vin på en uteservering eller grilla hos oss men känner att det inte finns någon som har tid riktigt. Men det är väl bara en period nu och min mamma sa alltid att man måste ha tråkigt ibland för att kunna njuta av att ha roligt sen.

Kom ju just hem från ca 2 veckors semester där vi var på Åland, i Helsingfors och avslutade med Göteborg och det var superkul hela tiden så nu har man väl lite abstinens. Jobbar nästa vecka också och sedan väntar 3 veckors ledighet som faktiskt inte är helt upplanerade som det brukar vara utan vi kan göra lite vad vi vill. Vecka 30 blir det förmodligen Åland på Rock Off i alla fall men det beror lite på om folk tänker köpa pass eller inte. Annars är det ju inte kul liksom... Sitta själv och digga till Farbror Fläsk lockar ju inte direkt!

Nä nu ska jag laga lite middag.







Kommentarer
Postat av: Fredda

Snart är det helg och då blir det lajbans!

2011-07-07 @ 21:24:26
URL: http://freddainthesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0