Hösten är här!

Det finns mycket jag tycker om med hösten! Jag tycker till exempel om doften av övermogna äpplen (beror nog på uppväxten men grannens alla äppelträd). Jag tycker om alla fina färger i träden och att luften känns frisk att andas in. En solig klar höstdag då man får vara ute och göra nånting med kroppen, typ rida elle plocka ved eller vad som helst är bland det bästa som finns. Gillar när det börja mörkna och man får gå in och tända en brasa och
dricka te med familjen.
 
                                      

Saknar familjetiden massor just nu men det beror nog på att jag inte varit hemma i Viken på ett tag. Det var en häftig känsla som man alltid tog för given att komma hem till familjen och äta ihop och kolla på tv ihop. man hade sin lilla "flock" liksom och man trivdes för det mesta med det. 

Fredda och jag har varit kattvakt i 2,5 vecka åt en kompis katt som heter Zoom Zoom och det var supermysigt. Jag fäster ju så lätt mig vid allt (djur, saker människor, tapeter, you name it...) så det var jättesorgligt när hon åkte och man inte längre möttes av små tassande ljud när man kom hem efter jobbet. Och då var det här ändå en ganska speciell katt, man fick absolut inte lyfta henne, hon ljamade mycket och högt, hon krävde uppmärksamhet hela tiden, hon tyckte inte om nåt kattgodis eller nåt man försökte ge henne utom sin mat, hon kom aldrig och la sig i soffan när man själv var där med mera. Men hon var så mjuk och fin!

Nu ska jag snart laga till en fredagsmiddag! Imorrn blir det Gröna Lund och det ska bli kul : )

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Fredda

Määeen, tycker du int om hösten för att jag fyller år då?? =)

2010-09-13 @ 15:15:11
URL: http://freddainthesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0