JOBB JOBB JOBB

Ja det är typ vad jag gör nu för tiden. Jobbar! Veckorna flyger förbi och det är ju i och för sig trevligt. Blandar upp allt jobb i veckorna med nöjen på helgerna. I helgen hade vi inflyttningsfest och nu i helgen ska vi till Åland så det händer roliga saker hela tiden. Och snart är det påsk också och då ska jag hem till Viken på lite långledigt! Nu har jag inte varit hemma sen i början på december och det tar ungefär 3-4 månader men sen känner jag att jag verkligen längtar hem. Hoppas det har börjat komma lite fina krokusar och sånt tills dess! 

Just nu känns det inte som att det finns några moln på min himmel faktiskt och det är ju inte så ofta man kan säga det. Eller ja, om jag tänker efter så finns det ju alltid saker som skulle kunna vara bättre. Till exempel är det jobbigt att inte veta hur länge till vi kan bo kvar i vår underbara lägenhet. Men det visste jag ju när vi tog den och vi har den ju minimum till september och förmodligen mycket längre. Jag hoppas verkligen det i alla fall! 

Fredda och jag hade vår första "explorerpromenad" i området i söndags kväll och vi tog varsin varm take away och bara gick omkring och det var så mysigt. Jag visste inte att det kunde vara så härligt att bo i innerstan. Känns som att jag för första gången får uppleva hur det är att bo i Stockholm på riktigt och jag kan förstå varför man väljer att bo kvar. Sen vill ju jag så småningom bo på landet igen men en massa djur och hästar men inte än!

Jag trivs bra på mitt nya kontor och folk är jättetrevliga. Börjar flera nya varje vecka och tyvärr slutar några ibland också och det är supertrist. Det blir definitivt aldrig tråkigt i alla fall : ) Jag åker ofta iväg på olika konferenser och inspirationsdagar med mera och det ger också roliga avbrott i vardagen. Jobbet är ju väldigt tungt psykiskt så det är viktigt att man får de här avbrotten. I april drar hela kontoret till Västerås på en sån här inspirationsdag med hotell och middag på kvällen!

Har varit superförkyld i två omgångar på två månader här nu och det kommer ju kännas rejält i lönekuvertet.... Kan inte fatta att det ska vara så dyrt att vara hemma och bli frisk och på samma gång undvika att smitta ner andra på kontoret som skulle leda till förlust för företaget i längden. Man borde ju fan bli belönad om man stannade hemma istället ha ha! Längtar ju efter att shoppa nya kläder som jag inte gjort på flera månader. Har bara köpt inredning jättelänge nu.

Ja det var en liten uppdatering om läget i mitt liv just nu!
Kram



Kommentarer
Postat av: Ci

Så roligt med uppdatering, tycker det skall komma lite bilder med :)

2010-03-22 @ 17:15:54
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0