Stjärntecken

Hejsan!

Jag har alltid tyckt att det har varit roligt att läsa mitt horoskop men jag har aldrig riktigt lagt någon vikt vid vad som egentligen står. Visst ibland har man ju hajat till och tyckt att ja det där stämmer ju verkligen eller det där hände ju mig förut. Men om man bortser från de där dagliga påhittade horoskopen och börjar titta närmare på karaktärsdragen så känner jag faktiskt igen mig i det mesta.

Lejon

Lejonet är handlingskraftig och bestämd, trivs med uppmärksamhet och värdesätter kvalitet. I relationer är Lejonet varm och lojal. Att få ta emot eller ge andra uppskattning är viktigt för denna stolta och generösa karaktär. En smula fåfänga hör till bilden, likaså smak och stilkänsla. Lejonet föredrar traditionell uppvaktning och förväntar sig respekt.

Solen härskar över detta karismatiska eldtecken. På motsvarande sätt som solen är centrum i vårt solsystem blir ofta Lejonet en centralgestalt, både i sociala och yrkesmässiga sammanhang. Vi finner många präglade av Lejonets tecken på ledande, ansvarsfulla poster. God organisations- och planeringsförmåga är kännetecknande. Lejonet ställer höga krav, på sig själv och andra, och uppnår ofta goda resultat.

Lejonet trivs i glada och festliga sammanhang, gärna pompa och ståt. En kreativ natur som satsar till 100 procent när något ska presteras eller genomföras. Lejonet ogillar amatörmässighet och gör inga halvhjärtade insatser. Men samtidigt har denna kraftfulla ledarnatur, utrustad med viljestyrka och pondus, inga problem med att koppla av och njuta när tillfälle ges. Lejonet trivs lika bra i hängmattan som på toppen av karriärstegen.

Jag tycker att det här stämmer så bra in på mig och jag tror att de flesta som känner mig skulle hålla med?!

Fredda är född i september och är alltså jungfru. Han är inte vidskeplig av sig alls men kanske har börjat ompröva denna teori? Även om inte allt stämmer så på det stora hela ger horoskopet en träfsäker beskrivning även av honom. Så här står det om lejonet och jungfrun tillsammans:

Lejon och jungfru:

Ni passar bra ihop. Jungfrun kan vara kritiserande och petnoga men på grund av sin starka självkänsla kan lejonet ta det. Ni respekterar varandra. Jungfrun är den som försöker att få kärleken spännande och lejonet gillar dessa försök.

Ha ha så jag står ut med dig för att du hottar upp vårt förhållande trots att du är en plåga ; ) Oops det var kanske lite repektlöst, förlåt ha ha! Nä men det är ju kul att vi passar ihop för det gör vi verkligen! Vi kompletterar varandra, är medvetna om varandras fel och brister och har lärt oss att hantera och acceptera att vi är olika. Eller ja ibland kan det vara svårt att acceptera att Fredda inte tycker som jag i vissa sammanhang men sånt är livet och även ett lejon måste välja sina fighter.

Jaha detta var lite filosofiska tankar angående stjärntecken och om det bara är bluff eller om det faktiskt ligger nåt i det här. Tåls att tänka mer på!

Ha en bra dag!
Kram

Kommentarer
Postat av: Fredda

Åååh, varför skulle just jag få ett lejon till partner!? =) Men det stämmer faktiskt på det stora hela, så nu ska jag o kika mitt horoskop!

2010-07-15 @ 06:52:16
Postat av: Kusin Maria

Men du är ändå väldigt annorlunda andra lejon. Jag har jättesvårt för folk som är födda i det tecknet, men du är ju jättesnäll! Hihi :-D

2010-09-12 @ 19:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0