Då var man Söderbo på riktigt då :)

I lördags gick flyttlasset (ja eller fyra lass blev det) till Långholmsgatan 17 och gudars skymning vad vi slet och släpade. Hade så ont i ryggen och händerna och träningsvärk i armarna. Men det gick faktiskt ganska fort ändå och allt blev klart på en och samma dag så det känns superskönt. Lördagskvällen avslutades med en riktig familjemiddag på en grekisk restaurang på Mariatorget och jag stormtrivdes. Syster med familj, pappa med sambo, bror med flickvän och Freddas föräldrar och så vi var det så det var ett stort gäng.

Söndagen och måndagen ägnades åt att packa upp allt och flytta runt och spika och fixa men nu känns det som att alla stora grejer är i ordning. Det är så fint! Jag njuter verkligen hela tiden och har inte ett uns av längtan tillbaka. jag som alltid brukar vara så nostalgisk och har svårt för förändringar. Jag har ju ändå upplevt så mycket roligt under studenttiden i Tullinge men det kändes bara så rätt att äntligen flytta därifrån nu. Tittade knappt bakåt när vi åkte med sista lasset.

Ikväll ska jag inviga gymmet som ligger tvärs över gatan för att bättra på träninsgvärken lite. Ska bli en sån där flitig gymbesökare har jag tänkt. Kommer att bli svårt med alla goda matställen som ligger överallt men får försöka vara duktig i veckorna och sen äta gott på helgerna.

Den här veckan är sista veckan som jag jobbar på det här kontoret. Det däremot känns lite sorgligt men inte heller så farligt som jag trodde. Jag hoppas det kommer visa sig vara ett bra val att byta kontor men det tror jag att det är. Kommer bli väldigt nära hem i alla fall och det är mycket värt.

Ha en bra dag!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Cessili

Hej gumman vad skönt att flyttat klart nu då, du får ta och lägga upp lite bilder så vi lång distansare får se hur ni har det :D kram kram och lycka till med nya jobbet.

2010-01-12 @ 21:44:55
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: Fredda

Men hallå! Kan du uppdatera bloggen nån gång!? =)

2010-02-10 @ 19:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0