Semester augusti 2010

Är inne på min sista semestervecka för sommaren och är rätt så förkyld så orkar inte göra så mycket. Förra veckan var jag på Åland hela veckan och körde rätt hårt så det är väl det som kommer igen nu.

Började med att åka till Viken på fredagen för att vara med på Örjans 50 års-fest som var jätterolig, sen Smultronstället på söndagen med pappa innan vi mötte upp Haidi i Norrköping och åkte till Sthlm. Dagen efter åkte vi vidare till Åland på morgonen och samma kväll startade min kvällkurs i ridning. Tisdagen var rätt lugn och Haidi och jag gick lite på stan i Mariehamn och sen ridning igen på kvällen. Onsdagen bjöd på rejäl träningsvärk så vi gick till Mariebad och badade bubbelpool och softade, sen ridning och sedan utgång på kvällen med Haidi och Johan på Arken. Kom hem runt fyra och sov länge på torsdagen och sen var det dags för avslutning på ridkursen och vi hoppade jättehögt och jag var livrädd men klarade det galant. Man måste ju utmana sig själv liksom.

Fredagen var det fint väder så Haidi och jag passade på att sola och bada innan vi drog till Ångbåtsbryggan och åt en god middag men Elin och Fredda och sedan till Indigo och mötte upp några fler innan tjejerna drog till Arken och dansade hela natten. Igen... Dock var det ett och annat fyllesvin för mycket där den här gången men i övrigt kul.

Lördagen åkte Haidi hem och missade därmed tyvärr bästa dagen på hela veckan. Fredda och jag mötte upp Mathias och så åkte vi ut med hans båt. Först åkte vi och åt pizza på Niska som har bästa pizzan på Åland precis i hamnen för att sedan leta upp en fin kobbe där vi låg och solade och badade hela dagen. Det var jättevarmt och jag stormtrivdes. Kände mig ledsen och nere på förmiddagen men så fort jag satte mig i båten och vi började åka så kände jag hur vinden och det vackra vädret och utsikten bara suddade bort alla jobbiga tankar och jag blev glad igen. Snacka om bra terapi! På kvällen hade vi grillfest hemma hos Fredda på Altanen och det var mycket trevligt men två utekvällar på en vecka fick räcka för mig så jag hängde inte med ut.

På söndagen hängde vi med Mathias och Elin och käkade lunch på nya restaurangen Korv Görans och sen spelade vi äventyrsminigolf innan vi avslutade med att åka och äta italiensk glass. Helt enkelt gjorde vi allt som vi inte hade hunnit göra innan.

Igår var det dags att styra kosan tillbaka till Sthlm och vi tog stora båten över istället för Ålandsfärjan och åt buffé och hade en mysug hytt. Tyvärr mådde jag inte alls bra och sista biten innan vi var hemma trodde jag att jag skulle falla ihop för jag hade ingen energi alls. Idag är det tisdag och jag är hemma och försöker bli frisk så jag kan göra nåt kul resten av semestern. Men jag antar att sådan här dagar är bra när man har semester så man hinner bli lite rastlös också. Kanske tur att det är dåligt väder idag så man inte känner att man slösar bort dagarna. Fredda och Mattis är på armémuséet nu så jag ska passa på att städa lite och jag borde packa upp alla kläder men jag tycker det är det tråkigaste som finns...

Nästa vecka ska vi vara kattvakter till Freddas kompis katt så det ska bli lite kul att se hur det är att ha en katt. Vår lilla hamster Gorbie dog ju för några veckor sedan och det var jättesorgligt. Men nu kanske det är tur för hon hade nog inte gillat att ha en katt i lägenheten.

Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0