Jaaaa nu ska vi flytta!

Äntligen har vi fått svar om hyreslägenheten i Hornstull på Söder och vi får flytta in i början på januari! Det är en trea på 82 kvm och ligger väldigt centralt i Stockholm så det ska bli så roligt. Men eftersom vi bara får ha den till september nästa år och sedan med eventuell förlängning tre månader i taget känns det ju lite osäkert men det är en chans som är för bra att avstå från och resten får ordna sig! Nu ska jag försöka att njuta av det här utan att tänka för mycket. Vi ska och titta på den på torsdag och det ska mycket till om vi tackar nej men jag hoppas den är okej iaf.

Så nu när vi ska i stan vore det ju kul att jobba i stan också tänkte jag så har börjat kolla upp möjlighterna för att byta kontor. Jag trivs jättebra här men skulle vara skönt att ha nära till jobbet även om det blir närmare i och med flytten som det är. Men vi får se...

Längtar efter sol och torra gator precis som alla andra som traskar på i slasket och mörkret. Alla är så dämpade och många är sjuka. Min chef hade svinflunsan förra veckan men är tillbaka nu och jag hoppas inte att det smittar längre. Helgerna är alltid fullproppade med grejer och det är ju roligt för man behöver göra roliga saker och aktivera sig den här årstiden.

Satte mig framför tv:n igår när jag kommit hem och lagat mat och började titta på OC och blev kvar i samma position till klockan nio när jag fick för mig att gå och lägga mig. Missade tvätttiden och orkade inte städa åt hamstern som jag behövde egentligen.....Detta fenomen har upprepats ett par gånger senaste tiden. Men kan till mitt försvar säga att jag kvällen innan inte kunde sova och gick och la mig på soffan mitt i natten och vaknade där sen också så det var inte den bästa starten på veckan direkt.

Ha en bra dag!
Kram


Kommentarer
Postat av: Cessili

Stort grattis till lägenheten. Självklart kommer vi gärna och hälsar på. Mycket på jobbet här med och väntar på besked om vart jag får vara efter årsskiftet men det blir nog bra till slut. Längtar med efter sol och torra gator men efter julmyset med. Kram

2009-11-18 @ 16:11:12
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: Cessili

Hej gumman, ja tyvärr kan de ju göra det min tjänst är ju hos kommunen och det kan innebära i hela kommunen att man får gå dit man behövs men tyvärr är det ju mest det ekonomiska som avgör, billigare för enheter att ta ett vick på 75% och låta 100% hoppa runt. Hoppas allt är bra med dig med gumman. kram

2009-12-04 @ 21:53:15
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0